به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت:به مناسبت گرامیداشت مناسبتهای ملی و با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه، ایستگاه سلامت و میز خدمت شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در مصلی امام خمینی (ره) شهر باشت برپا شد. این اقدام با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار حاضر در نماز جمعه همزمان بود.
در این ایستگاه سلامت، خدمات متنوع بهداشتی و درمانی به صورت رایگان به عموم مردم ارائه گردید. از جمله خدمات ارائه شده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- کنترل فشار خون: اندازهگیری و ثبت فشار خون مراجعین به منظور شناسایی افراد در معرض خطر و ارائه توصیههای لازم.
- بیماریابی: غربالگری اولیه برای شناسایی برخی از بیماریهای شایع و ارجاع موارد مشکوک به مراکز درمانی.
- آموزش تابآوری: ارائه مشاورههای لازم جهت تقویت مهارتهای تابآوری در مواجهه با چالشهای زندگی.
- آموزش جوانی جمعیت و فرزندآوری: اطلاعرسانی در خصوص اهمیت جوانی جمعیت، تشویق به فرزندآوری و ارائه مشاورههای مرتبط با خانواده.
این برنامه که در تاریخ ۲۵/۰۲/۱۴۰۵ برگزار گردید، با استقبال خوب شهروندان مواجه شد و نشاندهنده اهمیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در دسترس و در دل اجتماعات مردمی است. شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت تلاش دارد تا با برگزاری مستمر اینگونه برنامهها، گامی مؤثر در جهت حفظ و ارتقاء سلامت جامعه بردارد.
